Skal dit barn starte i 0. klasse?

Skal dit barn starte i 0. klasse - børnehaveklasse?

Kommer dit barn fra børnehaven og skal starte i 0. klasse, så sker indskrivningen via Vejle Kommunes digitale indskrivning i november/december/januar til skolestart skoleåret efter. Indskrivning via Vejle Kommune.

Vi holder informationsmøde i november, hvor alle forældre til skolestartere er velkomne.

På Bredagerskolen (Asgård) har vi skolestart i august måned.

Vi har tæt samarbejder med børnehaverne i Jelling og har fælles overgangsprojekt til glæde for børn og voksne. Det indebærer blandt andet besøg på skolen og trekantssamtaler forud for skolestart, hvor I som forældre deltager i et møde på skolen sammen med den primære pædagog fra børnehaven.

Hvert år får vi også skolestartere, der kommer udenfor vores skoledistrikt. Der er frit skolevalg. Det betyder, at man som forældre selv kan vælge, hvor ens barn skal gå i skole også uden for eget skoledistrikt, med mindre det betyder, at skolen skal oprette en ekstra klasse ved indskrivningen. I de fleste tilfælde har vi plads til alle børn, men kontakt os, hvis I vil være sikre (gælder kun børn udenfor Bredagerskolens skoledistrikt - alle børn i skoledistriktet er garanteret plads på Bredagerskolen).

Vær opmærksom på, at hvis I vælger Bredagerskolen, og det ikke er jeres skoledistrikt, så skal I selv afholde bustransportudgiften, men mindre jeres barn var berettiget til buskort fra hjemmet til distriktskolen. Kontakt skolens kontor for nærmere oplysninger om buskort, hvis I er i tvivl.