Velkommen til Bredagerskolen

Jeg vil gerne byde dig velkommen til fællesskabet på Bredagerskolen. Vi er en skole med 600 elever fordelt på Asgård (indskolingen), Midgård (mellemtrinnet) og Udgård (udskolingen). Vi er en skole, hvor vi siger godmorgen og og farvel til hinanden. Vi er også en skole, hvor vi forventer alle taler pænt til, med og om hinanden. En god tone på en skole gør det rart at gå i skole. Endnu bedre er det når vi siger når nogen gør noget godt - hvilket vi hele tiden øver os på.

Vi har som skole et slogan som lyder "vi sætter spor og bevæger fremtiden". Det gør vi gennem det fællesskab som du er en del af på Bredagerskolen - og vi gør det med udgangspunkt i at gøre en forskel for hinanden. Her bruger vi nysgerrigheden på at lære nyt og udforske ny viden. Alene kan vi ingenting, men sammen kan vi alting - også når vi går i skole.

Bredagerskolen er en Unesco-skole og en del af et verdensomspændende skolenetværk med fokus på undervisningsforløb, der sætter globale udfordringer på skoleskemaet. Det er derfor også naturligt at FN´s 17 verdensmål spiller en fremtrædende rolle i undervisningen på skolen. Hver uge oplever du elever som er fordybet i morgensamlingen, hvor verdens bedste nyheder om klimamålene er på programmet. Det handler nemlig om at finde fremskridt og løsninger på verdenen udfordringer - og det er vi med til på Bredagerskolen.

Bredagerskolen har også et FabLab, hvor eleverne idégenerer og finder smarte løsninger på hverdagens udfordringer. Elevernes modeller bliver herefter fremstillet ved brug af laserskære, vinylskærer eller 3-d printer.

Vigtigst for os på Bredagerskolen er dog, at vi gør en forskel for elevernes læring og trivsel. Vi går gerne det ekstra skridt sammen med jer forældre - hvis det er det der skal til for at dit barn lykkes. Jeg ser frem til at byde dig velkommen til Bredagerskolen.

Se filmen her om Bredagerskolen