Særligt for afdelingen

Uddannelsesparathed og overfaglige mål

For hver årgang i Udgård er der opstillet mål for uddannelsesparathed og overfaglige mål. Se mål for 9. årgang her. (Mål for 9. årgang)

IT

IT er en stor del af den daglige undervisning. Der er elektroniske tavler i alle klasselokaler, hvor meget af undervisningen foregår på forskellige elektroniske tavler. Det er en forventning at de elever der har mulighed for det medbringer egen bærbar computer.

Udveksling

Gennem flere år har skolen lavet udveksling med forskellige skoler. Lige nu har vi aftaler en skole i Holland og en i Tyskland. Det er altid på 8. årgang der er på udveksling.
Vi besøger hinanden en uge hvert sted og eleverne er privat indkvarteret.
Projektet er en del af vores internationale dimension.

Fællessamling

En gang om ugen samles alle elever og lærere til fællessamling. Det er med til at skabe en fælles kultur. Der er sange, dagens tanke, dans mm. (interview med lærerne+ konkrete eksempler)

Sidste skoledag

På den sidste almindelige skoledag for 9. årgang har vi nogle helt særlige ritualer.
Det er noget alle elever ser frem til. 9. årgang står selv for planlægningen af dagen og både lærerne og skolens øvrige elever er altid med på legen.

Traditioner

På Bredagerskolen har vi flere faste traditioner - blandt andet juleklippedag, hvor eleverne i Udgård er på Nisseløb.

Fællessamling   Sidste skoledag