Alfheim

Alfheim er en specialafdeling for børn med socio-emotionelle udfordringer. Tilbuddet henvender sig til elever fra 0. klasse - 9. klasse. Afdelingen er normeret til 16 elever. Eleverne har mulighed for at opnå fuld FP9 i skoletilbuddet og inklusion mulighed i almen skole.

Målet er, at alle børn oplever mulighed for at kunne deltage aktivt i fællesskaber og udvikle sig fagligt og socialt. Undervisningen i Alfheim foregår i forskellige læringsmiljøer, hvor elevernes styrker og individuelle behov tilgodeses via specialpædagogisk viden, relationsarbejde, individuelle visuelle støttesystemer og gennem tydelighed, struktur og genkendelighed. Der iværksættes pædagogiske indsatser, der fremmer elevens læring og trivsel. Tilgangen er mentaliserende, anerkendende og low arousal med en tro på, at eleven altid prøver sit bedste.

I Alfheim arbejdes der ud fra billedet om de tre ben; det faglige, det sociale og det personlige. Alle tre ben skal udvikles for at opnå balance. Det gør barnet i stand til at begå sig i samfundet og tilpasse sig over tid de krav og forventninger, det møder, samt finde sig selv og egen retning efter ønsker og behov.

Ønskes yderligere og detaljeret information om skoletilbuddet Alfheim, kontakt da venligst afdelingsleder Tina Weng.